Melding openbare ruimte

Is er iets kapot of niet in orde in de openbare ruimte van Zwijndrecht?

Geef dat dan aan ons door via Fixi. Denk bijvoorbeeld aan losse stoeptegels, een gat in het weg, een omgevallen boom of een volle prullenbak. 

Melden via de website

Geef jouw melding online door via Fixi

Probeer de melding zo compleet mogelijk in te vullen. Zo kunnen wij jouw melding beter afhandelen.

Of downloadt de Fixi App voor smartphones of tablets. Daarmee geef je direct een melding door via je telefoon. Je voegt dan makkelijk een foto toe aan de melding. Je downloadt de Fixi-app in de App Store (iOS) of de Google Play Store (Android).

Afhandeling

Jouw melding handelen wij zo snel mogelijk af. In elk geval binnen 20 werkdagen. Zorgt een situatie voor direct gevaar? Dan lossen we die situatie eerder op dan andere meldingen. Bij een juridisch proces kan de afhandeling van jouw melding langer duren. 

Soms bellen we je over een melding voor extra informatie. Of om onze dienstverlening te verbeteren.

Kunnen we jouw melding niet zelf afhandelen? Dan sturen we die door naar bijvoorbeeld een aannemer (is een 3e partij). Je krijgt dan een bericht dat wij jouw melding afsluiten. De 3e partij neemt jouw melding over. 

Je kunt een melding doen voor
  • Niet werkende straatverlichting en verkeerslichten
  • Kapot wegdek of losliggende stoeptegel
  • Kapot speeltoestel of bankje
  • Kapotte verkeersborden en –palen
  • Omgewaaide bomen
  • Problemen met de riolering of putten
  • Overlast (zoals parkeren, dieren, graffiti)
  • Zwerfafval
Dit meld je bij andere organisaties

De gemeente lost niet alles op. Voor onderstaande zaken kun je het best direct contact opnemen met de organisatie die dat verzorgt:

Maak een melding openbare ruimte via de website van HVC voor overlast van

  • ongedierte
  • plaagdieren
  • fietswrakken
  • huisvuil naast de container, enzovoort

Let op: bij plaagdieren betaal je zelf de kosten.

Neem contact op met de klantenservice van HVC voor

  • afvalcontainer kwijt
  • inzameling van huishoudelijk afval

Of je belt de klantenservice van HVC via telefoonnummer 0800 0700

Andere organisaties

  • kapotte bushokjes: Exterion Media via telefoonnummer 08 000 22 80 80. Vermeld: straat- en plaatsnaam, het objectnummer (staat aan voor- of zijkant van bushokje), omschrijving van de schade/storing en evt. haltenaam
  • een dood huisdier op de openbare weg geef je door aan de dierenambulance via telefoonnummer 06 170 032 00. Als het dode dier een chip heeft kunnen medewerkers van de Dierenambulance de eigenaar vinden
  • kapotte PostNL brievenbus: PostNL via telefoonnummer 058 233 33 33 of via de website
  • Ervaar je overlast van een bedrijf? Bijvoorbeeld door geluid, geur, licht, trillingen of stof? Of vermoed je vervuiling, bijvoorbeeld naar de bodem of het water? Heb je last van bouw- of sloopwerkzaamheden? Of zie je een verstoring van de natuur? Meld het bij de Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid. Dat kan 24/7 via tel 0888-333555
Anoniem melden via Fixi

Je kunt alleen anoniem melden voor de categorie 'overlast'. 

​​Vergeet niet dat team Toezicht & Handhaving geen contact met jou kan opnemen voor meer informatie over jouw melding. En dat we je niet op de hoogte kunnen houden van de status van de melding. 

Voor alle meldingen geldt

  • als er persoonsgegevens in de omschrijving staan, maakt het systeem deze gegevens onleesbaar. Dit geldt ook voor foto's
  • kies je voor 'deel bovenstaande gegevens op de openbare kaart'? Dan deelt Fixi jouw persoonlijke gegevens niet op de openbare kaart, maar geeft ze wel door aan de gemeente
Gladheid

Tijdens gladheid strooit de gemeente volgens vaste routes:

  • in straten waar veel verkeer is
  • op routes voor noodhulpdiensten
  • op doorgaande wegen
Heb je vragen?

Vul dan het contactformulier in. Binnen 5 werkdagen krijg je antwoord van ons.