Melding openbare ruimte

Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte van uw woonomgeving meldt u via Fixi. Denk bijvoorbeeld aan een kapotte lantaarnpaal, een gat in het wegdek of een omgevallen boom.

Afhandeling

Uw melding handelen wij zo snel mogelijk af. In elk geval binnen 10 werkdagen. Als een situatie gevaar oplevert, lossen we die eerder op dan andere meldingen.

Online regelen

Geef uw melding online door via Fixi

Of download de Fixi App voor smartphones of tablets. U kunt de Fixi App gratis downloaden via de App Store (iOS) of de Google Play Store (Android).

Melding doen voor
  • Niet werkende straatverlichting en verkeerslichten
  • Kapot wegdek of losliggende stoeptegel
  • Kapot speeltoestel of bankje
  • Kapotte verkeersborden en –palen
  • Omgewaaide bomen
  • Problemen met de riolering
  • Parkeeroverlast
  • Graffiti

Voor deze meldingen neemt u direct contact op met HVC:

  • zwerfvuil
  • overlast van ongedierte, fietswrakken, huisvuil naast de container, enzovoort
  • afvalcontainer kwijt
  • inzameling van huishoudelijk afval
Melden via app, chat of telefonisch

U kunt op verschillende manieren uw melding doorgeven:

  • via de Fixi-website
  • via de Fixi app, voor iOS of Android.
  • via WhatsApp: 06 406 985 08
  • via chat, direct via onze homepagina
  • via telefoonnummer 14 078

Vertrouwelijke informatie

Om fraude met uw persoonsgegevens te voorkomen, stuurt u via de chat of WhatsApp geen vertrouwelijke informatie mee. Vertrouwelijke informatie is bijvoorbeeld: uw burgerservicenummer (BSN), adres of geboortedatum.

Melden bij andere organisaties

De gemeente lost niet alles op. Voor onderstaande zaken kunt u het best direct contact opnemen met de organisatie die dat verzorgt:

  • kapotte bushokjes: Exterion Media via telefoonnummer 08 000 22 80 80. Vermeld: straat- en plaatsnaam, het objectnummer (staat aan voor- of zijkant van bushokje), omschrijving van de schade/storing en evt. haltenaam
  • plaagdieren: neem contact op met de klantenservice van HVC via telefoonnummer 0800 0700 of via de website. Let op: u betaalt zelf de kosten
  • een dood huisdier op de openbare weg geeft u door aan de dierenambulance via telefoonnummer 0900-1120000. Als het dode dier een chip heeft kunnen medewerkers van de Dierenambulance de eigenaar vinden
  • kapotte PostNL brievenbus: PostNL via telefoonnummer 058 233 33 33 of via de website
Gladheid

Tijdens gladheid strooit de gemeente volgens vaste routes:

  • in straten waar veel verkeer is
  • op routes voor noodhulpdiensten
  • op doorgaande wegen

Lees meer informatie op onze webpagina over gladheid.

Coronamelding

Een bewonderenswaardig groot deel van Zwijndrecht houdt zich goed aan de "coronamaatregelen", zoals 1,5 meter afstand tot elkaar houden. Ook spreken we elkaar netjes aan als het ons stoort dat mensen de regels even niet in acht nemen. Geeft dat niet het gewenst resultaat, meld dat dan via www.fixi.nl. Kies daar voor de categorie Overlast (groepsvorming, parkeren, dieren, graffiti). Op die manier kunnen we als gemeente direct aan de slag met uw melding. 

Heeft u vragen?

Vult u dan het contactformulier in. Binnen 5 werkdagen krijgt u antwoord van ons.