Bolton gaat woningen in Heerjansdam ontwikkelen en bouwen

De gemeente Zwijndrecht heeft Bolton Ontwikkeling BV uit Woerden geselecteerd voor de ontwikkeling koopwoningen in Heerjansdam. Ontwikkelaars konden zich aanmelden voor het woningbouwproject. Uit de verschillende inschrijvingen kwam Bolton Ontwikkeling met het winnende plan. Dit betekent dat Heerjansdam in 2024 uitgebreid wordt met 18 koopwoningen!

Bolton kwam met een plan waarbij nul-op-de-meterwoning worden gerealiseerd en waarbij de woningen natuurinclusief en klimaatadaptief worden gemaakt, onder andere door begroeide daken en gevels. Met de bouw worden zoveel mogelijk hergebruikte (circulaire) materialen gebruikt. Met deze woningen is Heerjansdam klaar voor de toekomst!

Het is een duurzaam plan met een diversiteit aan woningen met een dorpse uitstraling. Op het perceel aan de Heer Janstraat – Rozenlaan – Johannes Postlaan komen 18 koopwoningen waaronder 10 starterswoningen, 4 rijwoningen en 4 twee-onder-één-kapwoningen. Het doel is om in 2024 te bouwen, zodat bewoners begin 2025 heerlijk kunnen wonen in Heerjansdam.

Verkoopprocedure

Woningbouw is een belangrijk item in de gemeente Zwijndrecht. In het verleden heeft de gemeente grond overgenomen waar voorheen 14 sociale huurwoningen van woningbouwvereniging Heerjansdam stonden. Het doel van deze overname was om nieuwbouwwoningen in de goedkope koopsector te realiseren. De gemeente ambieert een nieuwe invulling met woningbouw die een verrijking is voor de wijk. Met het plan van Bolton Ontwikkeling wordt invulling gegeven aan deze ambities.

In het najaar van 2022 is een Europese aanbestedingsprocedure opgestart. Uit de selectiefase zijn vijf marktpartijen geselecteerd die in februari 2023 een woningbouwplan en bieding hebben ingediend. Op basis van de beoordeling heeft Bolton Ontwikkeling B.V. de verkoopprocedure gewonnen.

Vervolg

Een sfeerimpressie van het plan van Bolton Ontwikkeling B.V. staat op www.thuisinheerjansdam.nl. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden voor de nieuwsbrief om over het vervolg en de startverkoop op de hoogte te blijven. De komende tijd werkt Bolton het plan verder uit op detailniveau. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de architectuur van de woningen. Op korte termijn zal een inloopavond georganiseerd worden waar omwonende en geïnteresseerden het plan in kunnen zien en suggesties, zorgen of hun interesse voor een woning kenbaar kunnen maken.

Heerjansdam afbeelding