Praat met de raad: Jonne Flikkema (PvdA) en Niels Florusse (CDA)

Dit zijn brichten van de Zwijndrechtse politike partijen

Praat met de raad

Jonne Flikkema

Raadscommissielid PvdA

Witgoedregeling

Afgelopen week hebben wij in de raad een witgoedregeling aangenomen. Het doel hiervan is om de mensen die oud witgoed hebben een steuntje in de rug te geven en door middel van een cadeaukaart te voorzien van nieuw, zuiniger witgoed. Dit kan op uw energierekening honderden euro's per jaar schelen. Goed voor de planeet en de portemonnee!

Ongeveer 1900 huishoudens verspreid door Zwijndrecht komen in aanmerking. Het zou dus kunnen dat er binnenkort bij u op de mat een brief verschijnt met uw cadeaukaart en verdere uitleg. In die brief staat ook meer informatie over hoe u de cadeaukaart in kan wisselen. Bovendien is het ook mogelijk om tijdens het energiespreekuur van Diverz hulp te krijgen.

We hopen dat iedereen die een brief krijgt ook echt gebruik maakt van deze regeling, want het is een mooie kans om uw huis te verduurzamen en er ook nog wat aan te verdienen. Reagern kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of mail jh.flikkema@zwijndrecht.nl

Niels Florusse

Raadslid CDA

Verkeersveiligheid

Verkeersveiligheid is een belangrijk onderdeel van de samenleving. Immers, we hebben er allemaal mee te maken in ons dagelijks leven. We moeten er met elkaar voor zorgen dat iedereen veilig over straat kan. De veiligheidsbeleving van inwoners en de uitvoering van de plannen komen niet altijd overeen. Maar de veiligheidsbeleving van inwoners is dan ook meer dan verkeersbeleid alleen. Zoals bijvoorbeeld de reconstructie op de Ringdijk in Zwijndrecht. Het CDA houdt hier de vinger aan de pols bij de inwoners en het college.

Bij nieuwe projecten zien wij toe op een goede doorstroming en verkeersveiligheid zoals bijvoorbeeld bij de nieuw te bouwen school aan de Kloosstraat, waar het CDA in het debat ook vragen over gesteld heeft. Mocht u zelf nog aanvullingen hebben of knelpunten zien in de verkeersveiligheid, schroom dan vooral niet om mee te denken over de knelpunten en mogelijke oplossingen, de deuren staan in ieder geval wijd open!

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of mail jc.florusse2@zwijndrecht.nl