BAM Wonen viert hoogste punt 52 appartementen Euryza High & L’Eau In Zwijndrecht

BAM Wonen heeft het hoogste punt bereikt van project Euryza High en L’eau In Zwijndrecht. Dit werd feestelijk gevierd met het projectteam van AM, Homestudios en BAM Wonen, maar vooral met de vakmensen die elke dag voor dag en dauw en door weer en wind werken op de bouw. In opdracht van gebiedsontwikkelaar AM en gemeente Zwijndrecht realiseert BAM Wonen 52 luxe koopappartementen met een ondergrondse stallingsgarage. Het betreft de vierde fase op het Euryzaterrein. BAM Wonen is November 2021 gestart met de werkzaamheden. De verwachting is dat er eind dit jaar gestart kan worden met de opleveringen van de appartementen.

Gebouw High telt zeventien verdiepingen en heeft 36 appartementen variërend in drie-,  vier- en vijfkamer appartementen met oppervlaktes van 103 tot en met 135 m2. Daarnaast is er op de bovenste laag een penthouse met een oppervlakte van 236 m2. De buitenruimtes zijn georiënteerd op het water en het zonnige zuidoosten. Alle bewoners hebben hiermee een weids en zonnig uitzicht over de Oude Maas.

In L’Eau, het tweede deel van het gebouw, komen acht woonlagen met zestien drie- of vierkamerappartementen met oppervlaktes vanaf 100 tot 130 m2. Parkeren kan in de ondergrondse stallingsgarage. Het ontwerp van High & L’Eau komt van Groosman en Partners.

Vijfde fase Euryza

BAM Wonen is eerder deze maand in opdracht van AM en gemeente Zwijndrecht gestart met de heiwerkzaamheden voor Euryza Nouv'eau en Oeverture, de vijfde fase op het Euryzaterrein. Appartementengebouw Nouv’eau telt tien verdiepingen en omvat 38 appartementen. Oeverture is een blok met vier grote stadswoningen. Verwachting is dat deze woningen eind 2024 worden opgeleverd.

Woongebied Euryza

In 2017 ging Euryza van start met de realisatie van twee appartementengebouwen: Landzigt en Rietvink. Deze zijn vernoemd naar twee van de vele rijstpelmolens die vroeger in en rond Zwijndrecht stonden. Niet veel later volgde appartementengebouw Rozenburg. In 2020 kwam deelgebied De Eendracht op de markt, bestaande uit vijftien duurzame eengezinswoningen en drie beneden/bovenwoningen rondom een binnenhof. High & L’Eau is het vierde project dat BAM Wonen in opdracht van AM op deze locatie realiseert en hier worden Nouv’eau en Oeverture later dit jaar aan toegevoegd. In de openbare ruimte bij deze deelplannen komt een plein in een parkachtige setting, waar bewoners kunnen recreëren en elkaar kunnen ontmoeten. Naar verwachting wordt medio 2024 gestart met de laatste fase van Euryza aan de Ringdijk met een aanbod van eengezinswoningen. Alle informatie over Euryza is te vinden op: www.euryza.nl

Euryza 4