Lintjesregen: dertien Koninklijke Onderscheidingen

Tijdens de jaarlijkse Lintjesregen hebben elf inwoners van Zwijndrecht en twee inwoners van Heerjansdam een Koninklijke Onderscheiding ontvangen. In Spektakel Zwijndrecht sprak burgemeester Leon Anink hen op vrijdag 26 april 2024 toe over hun onvermoeibare en belangeloze inzet voor de samenleving. Alle dertien inwoners ontvingen het lintje en een bos bloemen.

Lintjesregen 2024

Het aantal gedecoreerden in de gemeente Zwijndrecht is uitgebreid met dertien Leden in de Orde van Oranje-Nassau. Het gaat om de volgende inwoners:

Dilly van der Padt-van Wamelen

Kees van Herpen

Ger Hemmes

Hinrich Slobbe

Dick van der Linden

Anneke Goos-van Harten

Riet van Rooijen-Put en Ger van Rooijen

Tineke Ruyter

Annie Edwards-de Witte

Maria Vermeeren

Cees Vlot

Erik Bezemer

Ger Hemmes en Dick van der Linden komen uit Heerjansdam, de andere elf onderscheiden inwoners komen uit Zwijndrecht.

Voorstel Koninklijke Onderscheiding

Iedereen kent wel iemand die zich jarenlang inzet voor anderen, een vereniging of een goed doel. Iemand die zich zonder borstklopperij, vaak in de luwte en zonder er iets voor terug te willen sterk maakt voor een betere samenleving en daar ook naar handelt. Iemand waarvan mensen vinden: die verdient een Koninklijke Onderscheiding in de vorm van een lintje. Kent u zo iemand? Draag hem, haar of x dan voor en kijk op www.zwijndrecht.nl/lintjesregen voor meer informatie.